Friday, August 2, 2019

Update Aug 2nd.. moving out/going south?

Fri Aug 3 0730..  had bad night and weather looks no problem now..  departure postponed

 Ready to go... but..   

Afijn, ik lig volledig klaar om te vertrekken, uitgekaard, dinghy in davids en volledig in zeil mode om zuidelijk te gaan..
Feeling a little unsure what to do, so thats motivation behind this message..  Please use google translate if u dont understand the dutch parts..
Er komt wat aan, en er achteraan misschien ook wel iets, maar gister en eergister leek het veel gevaarlijker dan nu en ik wacht update van over paar uur af of ik echt weg ga..
Normaal hoef ik pas eind Augustus weg, dus zou nu een hele maand eerder zijn, hier heb ik veel meer vrienden en goed internet, dus blijf liever nog wat langer hier als dat kan, maar wil ook geen onnodige risico's nemen..

Kans dat er echt wat komt waar ik ben is helemaal niet groot, maar als het wel gebeurt kan de wind ook weg zijn zodat je niet meer weg kan komen in dagen ervoor (of erna want soms komt er meteen weer iets na en kan je weer niet weg komen..)

Bij normale wind doe ik er normaal dus 3 dagen over om genoeg zuidelijk te komen om uit de problemen te komen..  Nu zou ik naar Tyrell bay gaan, Carriacou
 Tyrell bay Carriacou

 Weer links waar ik naar kijk als ik internet heb..

 Atlantic 5-Day Graphical Tropical Weather Outlook

looks now (way better as yesterday btw.. .. )

 https://www.windguru.cz/51227
 en windy https://www.windy.com/?16.151,-42.012,5
waar je dus 2 weer models kan laten lopen voor voorspelling komende tijd, ECMWF en GFS (waar windguru op gebaseerd wordt..)  zo beetje vergelijk mogelijk..
https://www.facebook.com/mikesweatherpage/photos/a.10150182050932367/10157198477282367/?type=3&theater
spaghettimodels.com


Gestopt met rokenen afgevallen naar 100kg.. moet naar 80 kg om van diabeet gedoe af tw komen.. maa4 mag ook geen suikers dus.. net lekkere dingen gekocht en waarschijnlijk te veel suikers binnen gekregen wat ik ook niet meer gewend ben.. helaas geeft dat dus veel kramp en is echt kut

Waarschijnlijj ook psygologisch deel probleem omdat ik eigenlijk niet weg wil en niet happy ben.. geen idee.. overleef het wel maar erg lastig rusten/slapen want wordt elk uur dan wel wakker van kramp wat er vaak ook helamaal niet uit wil en echterg lang kan duren en pin doet helaas.. 

Afijn, doe mijn best..

Als ik weg ga kom ik pas eind oktober of november hier weer terug normaal gesproken, dus best wel flink aantal maanden..
Internet elders stukken minder, duurder etc..  Hier heb ik meestel gewoon hele dag nederlandse radio, sport etc en uitzendig gemist RTL en NOS tv wat ik heb, elders nouwlijks mogelijk/te duur etc, maar goed.. 
En de bekende vrienden waar ik normaal mee optrek zijn er en paar van overleden helaas, en een aantal definitief vertrokken of andere plannen dit hurricane seizoen, dus..  anders dan anders dit jaar..

Condor wordt ook dagje ouder, en niet alles in de gewenste conditie helaas, en een aantal dingen krijg ik niet eens meer goed gerepareerd om verschillende redenen, maakt het ook lastiger/onzekerder/minder veilig..

Ik heb nog wel weer voor een jaar Sat phone als het goed is, dus geeft wel beetje veiliger gevoel en mogelijkheid om contact/ondersteunig te zoeken..  De telefoon bij dit Iridium systeem is helaas niet te vergelijken met moderne telefoon, en dat maakt het wel onhandig..  Geen nummer herkenning etc, erg klein geheugen, en als er 15 berichten in totaal in staan verdwijnen nieuwe berichten vaak gewoon zonder dat je dat weet..  jammer, maar ok..

Als het werkt is het wel makkelijk SMSen en kan zelfs gratis via internet dus..  
 Han Iridium; [Telefoonnummer] Mobiel:+881 6 325 51515
OK, it is 0330 here now, gonne try to get few hours sleep then check weather again and go or postpone departure..
Cheers
Han
 

 
Below nice picture of 2 animals fishing for same Ansjofish, no probles few seconds later but nice picture..







No comments:

Post a Comment