Tuesday, October 2, 2012

Hoofdprijs voor de overall Winnaar van KWVL dinsdag avond Laser wedstrijden 2012

(mn foto album...   www.picasaweb.google.nl/HandeBruynKops )

Vanavond dinsdag avond is geloof ik finale avond van het 2012 seizoen Dinsdag avond wedstrijden in de Laser..
Na 20 dinsdag avond wedstrijden in 2012, met mogelijk nog 3 potjes  te gaan is de stand..
1 Robbert Noordanus totaal 3028 punten
2 Thom vd Pol op 16 punten
3 Floris van Ede op 30 punten..
alles kan nog..
aan koekoek, Erik, Floris, Thom, Frederique, Robbert, Nathalie.
 ik ben niet op mijn boot van ca 20 November 2012 ofzo denk ik tot ergens in begin Januari 2013...

 dus De Prijs voor de overall Winnaar van KWVL dinsdag avond Laser wedstrijden 2012 zal zijn: ... 

volledig gratis gebruik van mijn Condor gedurende die periode (wel een soort van 'verzekering' eventuele schade oplossing afspreken mocht er iets gesloopt worden wat ik niet simpel kan oplossen, na onderling overleg)

en of door hem aangewezen vervanger/gedeeld gebruik in die periode..

Volledig te bepalen/gebruiken in die periode door de winnaar dus..

Volledig uitgerust incl bed spullen, handdoeken etcetc, zelfs zwembroeken, alleen uw eigen favourite zwembroek, ondergoed, teeshirts, zonnebrillen, zonnen crem (en misschien ook after sun) mee nemen.

Als er een schipper mee moet kan daar voor gezorgt worden, hij zal dan alleen ook ergens moeten kunnen slapen, dus kost je een hut waarschijnlijk..

Anders ligt de Condor in een box in een haven in St Maarten..  niks te doen..
Box wordt door betaald en is in een haventje van  Island Water World (in de Lagoon van St Maarten), ligt naast vriend/kennis die bij IWW werkt en havenmeester/knutsel chef op het terrein is ook vriend van me.. dus kan helemaal niet fout gaan. Island Water World is winkel ala Kniest in Muiderzand..  http://www.islandwaterworld.com/page.htm?PG=marina

 Vandaag gaan we kussen maken voor de salon, mooi beige alcantara , boot zal geen bouw put meer zijn, en volledig gebruikt kunnen worden met 3 hutten met allemaal dubbele kooien..
 Nieuwe North Genua er op, nieuw North stagzeil met zeil latten in achterlijk zodat er behoorlijk aan de wind mee gezeild kan worden.., Nw Dolye groot zeil met 2 bovenste latten zijn doorgelat, onderste 2 niet volledig doorgelat, maar mooie oplossing zo om achterlijk en zeil erg mooi te laten zijn
gebruik van mn laser natuurlijk, met radiaal set, en standaard set, en in totaal zat (laser) zeiltjes er bij, waarvan 2 nog nieuw en ongebruikt in de zak..
 1 goede 3.2m Carieb dinghy met 15 pk Yamaha enduro..  erg snel..
 1 reserve dinghy stuk kleiner met 6pk 4stroke mercuir er achter, ook prettige combinatie en dan nog een ouwe 4 pk Johnson als reserve motor..
2 vriezers en 1 ijskast, of 1 vriezer en 2 ijskasten, zat zonne panelen, beste windmolen er op die er te krijgen is en nog de diesel generator als backup, en dan kan je ook nog laden met de gewone Mercedes OM 636  hoofdmotor.
Interieur wordt opnieuw bekleed met alcantara NU terwijl ik dit type, maak ik zelf met hulp van 2 buren nu aan boord..


Ik heb een ga in die periode.. naar New York  om een boot over zeilen..via Bermuda,
St Thomas naar St Maarten..   Hanse 45

met  Arie en  Arietje (25) aanboord en in St Thomas pikken we zn dochter op weet nog niet wanneer die komt,.. dus moet over precieze data nog ff slag om de arm gehouden worden, maar denk dat het die hele periode kan zijn..  Deleverie is in iedergeval zeker..

hier lijstje van uigaans gelegenheden..

here a list of THE bars u will visit...  so u can see what people wear.... NOT MUCH!!!!http://www.sopranospianobar.com/stmaarten/
http://www.bliss-sxm.com/home.php
http://www.karakterbeach.com/
http://www.buccaneerbeachbar.com/
http://www.youtube.com/watch?v=EAIfwAAUBcc
http://www.bamboobernies.net/
http://troprock.co/2011/09/kali%E2%80%99s-beach-bar-friar%E2%80%99s-bay-french-st-martin-%E2%80%93-bush-rum-full-moon-parties/


Zeilend van hier naar ..  alles..
St Maarten thuis basis..  kan naar anguilla, St Barth, St Eustagius, Saba, Antigua..  allemaal op paar uur varen van elkaar,
op een dag varen meer mooie eilanden, stranden, beachbars, Happy Hours etcetcetc
zoals Br and US Virgein Islands, Mauritius, Dom Rep, en Dominica, St Croix, Nevis,

Verdere beschrijving Condor NU:

,Op St Maarten lig ik meestal in Simpson Bay, buiten net naast de brug waardoor ook alle superjachten gaan waarvoor veel extreem grote boxen op de lagoon zijn, altijd spectaculair omdat de grote jongens vaak maar net door de brug passen. Overigens heeft een rijkaard op eigen kosten jaren geleden de brug laten verbreden omdat hij niet de lagoon op kon, en inmiddels is er en enorme industrie ontstaan daar door op St Maarten.
Van af de Condor zie je ook de landingsbaan van Juliana airport, meestal staat de 737 van Abramoviets (bezit groot landgoed op St Barth) daar ook en ligt zijn Eclips (momenteel nog grootste prive motorjacht ter wereld) iets buiten Simpson Lagoon te wachten op gasten en bevoorading, en zo nog vele andere indrukwekkende superjachten.

Al met al zat te doen op St Maarten, en prettige is dat je met dinghy bijna overal kan komen, bezoek haal ik met dinghy af  van airport etcetc..
 prima internet aan boord, 2 navigatie laptops, en nwe GPS/fishfinder/cardreader/
plotter

Ik heb mijn Condor dus in Mei 2004 in Harderwijk gekocht en leef er sindsdien permanent op. Ook hangt er sindsdien een laser in de davits waar ik eerste 4 jaar in Nederland en Duitsland (Kiel en Warnemunde etc) alle grote Internationale wedstrijden mee voer, daarvoor voer ik Star (na Londen helaas niet meer Olympisch) maar die is veel te groot om op mn 11.85m lange aluminium bootje mee te nemen, door brede achterdek en boot (3.95m) past de Laser (4.22m) prima in de davits trouwens, en ook zo de oversteek mee gemaakt in maart 2009.,. is al mn 4e seizoen dus hier in de Carieb, en bevalt nog steeds erg goed dus. Anders was ik wel verder gegaan inmiddels, ik wil ook nog naar Vancouver (mijn vader importeerde altijd hout in Benelux voor Seaboard ltd uit Vancouver) en doordat de stroming en wind langs de west Amerikaanse kust zuidelijk zijn is de route naar Vancouver het best via Hawaii (2500 mijl van af Panama) en dan later nog zo iets van Hawaii weer naar Vancouver. En dan zie ik wel weer. Voorlopig blijf ik nog in de Carieb, kan best nog aantal jaar duren voor ik door Panama kanaal ga, geen haast.

Mijn boot is redelijk lux en ronduit ruim voor zn 11.85 oa. Ik heb een mega hut achter die ik kan scheiden met wand en dan heb je 2 hutten met dan nog elk 2 persoons kooi, voor in de punt is de hut ook groot genoeg voor prettige nachten door grote bed, al gebruik ik die hut meer voor opslag van zeilen, mountainbike (had er 2 maar 1 is gejat) reserve dinghy etcetc.
Ik ben NU dus bezig de Salon af aan het maken zo als ik dat wil, wordt ook perfecte 'lounge' ruimte, waar ook prima tafel in verwerkt is, vriezer/watertanks en ruime opslag onder de banken..

Mijn boot is Center Cockpit, de cockpit zelf heeft 2 m lange banken, ligt en zit erg prettig met vaste alu 'buiskap' wat eigenlijk een groot raam is, ideaal, alles wat daar onderstaat blijft altijd droog, hoef nooit iets naar binnen bij slecht weer.

Ik heb nwe North 150% Genua op rol, en nwe North stag zeil ideaal.. Laser kan op zn kop op voordek meestal aan bb kant, zou er ook nog 1 op sb kant kunnen vervoeren, want sinds 2 jaar heb ik eindelijk 3.2m Carib dinghy met de ideale 15ph Yamaha enduro  onverwoestbare en nog te tillen 2 takt, scheurt ale een dolle. Verder heb ik nog een 6pk 4 takt Mercury an oude 4pk Johnson, en nog een prima reserve opblaas dinghy die met 6pk ook heerlijk planeert.. dus 2 dinghies, ideaal voor als er bezoek is dat er 2 dinghies (en nog de Laser) zijn..

Keuken aan bb kant van CC met nog een vriezer/ijskast bovenlader (kan tot -18) en nog een ijskast met vriesvakje met voordeur, onhandiger. Heb ze alleen allemaal aan als er feestje is of wegens andere reden nodig.

Aan sb kant CC 2m lange 'bad kamer' eigen ontwerp en erg lekkere douche, maar daar hangen ook alle lijnen, duik slang (10m) duikvest (met 2 grote alu duikflessen) en zeilkleding die ik overigens NOOIT gebruik, gewoon nooit nodig. tussen badkamer en salon zit dan nog navigatie hoek waar compu's staan, SSB radio met pactor (kan overal terwereld praten en emails versturen/ontvangen).

Motor is revisie blok uit 2008, Mercedes OM 636 helaas ben ik daar niet helemaal tevreden over, maar doet et wel altijd.
Ik heb 8 trojans 6 volt diep cycle batterijen in totaal goed voor 900amp bij 12V, zijn nieuw maar heb er nog probleempje mee, want krijg er maar 150amp uit en dan staatie al op 12.00V, moet makkelijk 400amp uit kunnen dus daar heb ik nog probleem op te lossen, wel prima mee te leven overigens.

Ook heb ik 2e hands Kubota 1 cil diesel met 210amp 12v dynamo ingebouwd schuin boven de accu's (in ruimte achter motor), dus als die draait gaat er 100 amp/uur 12V tegelijk in batterijen indien nodig, moet nog iets aan gebeuren en dan laad hij zelfs 150 amp/uur..

Verder nwe gasoven, verstaging en vallen onlangs vernieuwd, moet alleen nog andere neerhouder hebben (niet tevreden over huidige), ik heb ook erg mooie spi, maar is oud aan het worden, ik wil genaker kopen als ik geld heb, en moet voorkant nog spriet maken, heb spullen daarvoor wel.

3 ankers, werk anker is 30kg zware imitatie Bruce anker die meer dan zwaar zat is, paar maanden geleden brak echter mn 8mm ketting, heb nu nog maar 35m over, verder zat zware (en deels met lood verzwaard) ankerlijnen, 16kg alu Fortess anker (kan echt alle wind hebben) en nog ander 16kg reserve anker.

175l diesel in tank in kiel met nog 25l in dagtank, (en meestal nog 50l reserve in jerrycans) das zat, 2x200l 1x100l water in flexibele tanks, dat werkt niet goed en moeten vaste tanks worden..

Wat ik niet heb is el anker lier, is nu nog prima te tillen (doe het al probleemloos 8.5 jaar) maar wil nwe 10mm ketting en dan wordt het wel te zwaar (kan nog net, maar wel erg goeie conditie training) en wil dan ook el ankerlier inbouwen, wel heel klusje.. moet verstevigen, accu en kabels, bediening en afstands bediening.. totaal tegen de 5000usd, moet nog ff wachten.

Dan nog een watermaker op wensenlijst (weer 5000usd)..

en tot slot staat er nog een andere kont aan mn schip op mn wensenlijstje, gaat ar aankomen maar weet nog niet wanneer...   Ook de davits moeten dan anders worden.

De Condor is echter wel zo prettig dat ik er oud mee zou kunnen worden, zit alleen wel een (vaste) Vin kiel onder (met 4500kg ballast er in) en ik zou graag ooit zelfde soort boot hebben maar dan met lift kiel waarmee ik droog zou kunnen vallen/het strand op kan varen..

Oja, 385Watt aan zonne panelen (385W/12V=30amp, in praktijk met volle zon er op blijkt dat iets meer dan 20 map te leveren) en een 'Silentwind' windgenerator , nw en een van de beste die ik krijgen kon vorig jaar....


If I'm at St Maarten Condor is mostly anchored outside in Simpson bay, sometimes in the Lagoon..

click on photo for BIG picture...

This is where I'm anchored now..  Outside St George 'in' Grenada..

Small Palm tree (Sophie) now 3 years old...

Manta ray or whatever 'flying by' under the bow Condor in Bequai (august 2011)
Vuew from hill in St Maarten on Lagoon, runway Juliana airport and Simpson bay..
Tobago Cays (aug 2011)..  where Pirate of the Carib was filmed..
Turtle at Tobago Cays (aug 2011)
Sibren with Tuna we caught on the way to Bonaire (0200, aug 20 2011)
Airial view of Saba, 35 miles SW from St Maarten
St Barth 10 miles south of St Maarten
This way u'll fly into St Maarten..
When traveling laser goes on deck and dinghy in davits



Verder maken 7 ventilatoren het leven aan boord prettig als de zon buiten op de grote zonne tent (awning) staat te branden

No comments:

Post a Comment